2010. szeptember 18., szombat

1. nap

2010.09.04-szombat.

Már rosszul indult minden. Péntek este telefonáltak az utazási irodától, hogy a reggeli találkozó helyett, 10,45-re kell kimenni.

Peti vitt ki bennünket. A 2B-n chekkoltunk be /majdnem 2 óráig tartott/, majd a 2a-ra kellet átmenni. Nagyon sokan voltunk. Mint kiderült szervizelni kellett a mi gépünket és nem volt csere. Fél 2-kor szálltunk fel. Végig felhős időben repültünk, mintha tejszínhabban szálltunk volna.Mindig örülök, ha ablak mellé ülhetek, lehet jó képeket csinálni, aztán találgatni, hogy merre jártunk?

Szantorini felett tisztult csak ki.A következő képen már Kréta hegyeit lehet látni. 2 óra repülés után tikkasztó melegben érkeztünk Heraklionba. Hőm. 28°C.

Könnyen megtaláltuk az Aeolus képviselőjét.

Közel másfél órai buszozás után értünk Ierapetrába.Kréta legdélebbi városa. Jó volt látni a régről ismert tájakat.

Kb 20-an jöttünk erre lefelé. Mi ketten a város szélén, a Gialos apartmanban lakunk. Volt templomunk is a trafóház tetejére építve.

Nagyon egyszerűen és praktikusan berendezett kis házak, egymás mögött. Első meglepetés, amikor beléptünk a falon rózsaszínű gyíkok voltak.

Bejárat a teraszról, a háló rész a beugróban és a nappali.

A konyha sarok és a fürdőszoba. Minden volt ami egy egyszerű étel elkészítéséhez kell. Mi mindig csomagolunk éles kést, bicskát, nescafét vagy kicsi kávéfőzőt, mert ilyen dolgok nincsenek. Na és fűszereket, sót, cukrot, borsot. Mosogatót ott vettünk, mert azt nem kaptunk. Viszont törülköző volt a fürdőben /amit nem lehet kivinni a tengerpartra!!/

Bentről a hűvösből fényképezve a terasz. Itt ettünk, mert jól be lehetett árnyékolni, a mosott ruhák percek alatt megszáradtak. Ezért kell kevés ruhát vinni Krétára. A következő képen indulunk vásárolni, mert vasárnap minden zárva és nekünk üres hűtőnk.

Onnan jöttünk. Bal oldalon a mi házunk, jobb oldalon a tenger. Nem kellett sokat menni a vízig.

Vacsora aztán alvás, ami nekem nem sikerült.

Ugyanis az utca végén a tulaj autókölcsönző telephelye volt és 9 óra után hozták vissza az autókat ,nagy zajjal.

A szomszédban pedig egy lovarda és egy állat farm volt. A lovardában néha este 10 körül is zajlott az élet. Akkor hozták a gyerekeket lovagolni. A szülők pedig a büfében töltötték az idejüket. A lovak nyerítettek a szamarak iáztak a kakasok hajnalban kukorékoltak. Miután megszoktuk, tudtunk aludni is.

Állandó vendégeink, minden este megjelentek.