2010. szeptember 17., péntek

2, nap

2010.09.05-vasárnap

8-körül ébredtünk. Csak hajnal felé kellett a lepedővel betakarózni, mert egy kicsit lehűlt a levegő.

Kiadós reggeli után felkerekedtünk irány a város. 11 óra körül már nagyon meleg volt

Szálláshelyünkhöz közeli kis kápolna, ahol tegnap este vagy keresztelő vagy szülinapi buli volt. Szépen feldíszítve, lufik, virágok, vendégsereg szuper autókkal.

Kréta jellemző kép. Templom, kerítésen túl építési törmelék, bal sarokban fólia sátor.

Ierapetra európa legdélebbi városa. Itt a legtöbb a napsütéses órák száma. Első látásra nem igen vonzó város, de hamar meg lehet kedvelni.

Útban központ felé a tengerparton nagy területen több épületből álló, szerintünk egyházi iskola lehet.

A harmadik képen ismét az ellentéteké. Kis kápolna, mögötte modern épület, de jól megférnek egymással.

Ezek az épületek a tenger felől.

Vasárnap /és szeptember/ lévén kevés idegen van az utcákon, inkább a helyiekkel vannak tele a vendéglők. A cukrászdákban is nagy a forgalom. Beülnek egy jeges kávéra, beszélgetnek szépen kiöltözve, de a kis csomag /délutáni sütike/ mindenkinél ott van az asztalon elkészítve.

Mi is beültünk frappét inni a régi vendéglőnkbe. Ezt minden nap megcsináltuk így dél körül.

Ezt láttuk a kávé mellöl.

A rómaiak uralma alatt fontos kikötő volt, szemben Afrika partjaival. A velenceiek pedig erődöt építettek a kikötő védelmére.

A kikötő és az egyik kedvenc templomunk, szintén a kikötőben.

Egy kellemes helyen megebédeltünk. Az óváros felé kerülve megnéztük a török időkben épített kis teret. Talán ez a város 2. régi korból megmaradt emléke.

Elsőn a tér, aztán a minarett, majd az ivókút.

Aztán a legnagyobb melegben hazasétáltunk.

Szerencsénkre itt felejtették a klíma távirányítóját, így tudtunk hűvöset csinálni.

Kis pihenés után nagyon finom tengeri fürdőzés, a Líbiai tengerben.

Érdekes módon első pillanatban nagyon hideg a víz, aztán nagyon kellemes ki sem akarsz jönni.

A tengerfenék olyan, mint a megolvadt és megkeményedett láva folyam. A vizenjáró cipő itt is jó szolgálatot tett.

Este jött az itteni képviselő tőle béreltünk autót, 5 napra, 177 Euro.+sofőr, akit Lajosnak hívnak.

/Írtuk a tankolásra költött összegeket. Mindenhová elmentünk ahová ajánlottak utakat így nekünk a felébe került./

Holnaptól nyakunkba vesszük az országot.